Spoločnosť známa parfumami ako Gucci či Hugo Boss oznámila za 2.
štvrťrok obchodného roka 2022/2023, čo predstavuje obdobie od októbra do
konca decembra, čistý zisk na úrovni 235 miliónov USD (218,91 milióna
eur). V rovnakom období predchádzajúceho obchodného roka vykázala firma
zisk 192,7 milióna USD.
Bez započítania mimoriadnych položiek dosiahol takzvaný upravený zisk
191,9 milióna USD a na akciu 22 centov. Kozmetický koncern tak prekonal
očakávania analytikov, ktorí počítali s upraveným ziskom na akciu na
úrovni 15 centov.
Tržby však klesli, za čím boli nepriaznivé kurzové vplyvy. Dosiahli 1,52
miliardy USD, čo medziročne predstavuje pokles o 3,8 %. Napriek tomu
prekonali očakávania trhov. Tie počítali s poklesom tržieb až na 1,50
miliardy USD.
Za celý rok 2022/2023 očakáva spoločnosť lepšie výsledky, než
predpokladala pôvodne. Odhaduje pokračujúci dopyt po jej produktoch zo
strany bohatšej klientely, ktorá s kúpou aspoň menších kozmetických
výrobkov napriek zvyšovaniu cien neprestala. Navyše, veľa si sľubuje aj
od otvorenia sa čínskeho trhu po tom, ako začiatkom decembra tamojšia
vláda zrušila tri roky trvajúce prísne protipandemické opatrenia.
Coty odhaduje, že za obchodný rok 2022/2023 dosiahne upravený zisk na
akciu od 35 do 36 centov. Pôvodne počítala so ziskom na akciu na úrovni
32 až 33 centov.